31 Ağustos 2010 Salı

Bedirhan Gökçe - Bitlisli baba-Oğul şiri-dinle-izle

***video***


BİTLİSLİ BABADAN OĞLUNA MEKTUP

Üzerine olsun hakkın selamı, Kara gözlerinden öperem oğul
Almışam elime kağıt galemi, Hali ahvalimizi tökerem oğul
Hamd olsun iyiyiz şu ana gadar, Her senemiz geçen yıldan tey beter
Buralardan sual ederisen eğer, Ne var ne yok tek tek sayarem oğul
İnan bu gış altı metre yağdı gar, Şepe geldi her yan oldu tarumar
Hesaplarem hele yaza üç ay var, Midarem kalmadı dayanem oğul
İş güç yok tükyanda kar edenirem, Satış yapamirem mal alamirem
Öz yağımla bile gavrulamirem, Gorgamki aklımi atarem oğul
Sarı gızı sattım verdim oduna, Gücüm yetmez ya ayarmaya una
Zehreden zor atar gışın sonuna, Şaşirmişem nidem ne çarem oğul
Yağmurda hez oldu bağın duvari,leyi basti tarladaki nubarı
Bakamadım buta verdim davarı gardaşlaran ancak bakaram oğul
Burada ne derman var ne doktur hekim
Söyle fakir sen kim hasta olmak kim,gaderim cenk olmuş dönmüyor çarkım
Kimseye naz edip küsemem oğul
Deden öldi külkepeye köyledük,nenen hayde ziyarete bağladuk
Ne gün gördük nede rahat eyledük işte en çok ona yanarem oğul
Yamalı pantolum yamalı mintan,vaz geçtim bu gışta palto maltodan
Bu gidişle bi gün çıkıp gavadan özümü aşağı atarem oğul
Göndermişem seni böyük şehre okuyup dönesen gelesen bire
Emeğimi harcarisen boş yire,seni ters yatırur keserem oğul
Urda çokmiş kötü avrat sermiye,düşmeyesen oruspuya gahpeye
Rabbim seni belalardan sakliye,aklın başın devşir behdanem oğul
Umudumuz bir Allahtır birde sen,okuyasan böyük adam olasan
Bizi bu hallardan sen kurtarasan,sabırlan ayları sayarem oğul
Bu dünyaya nice açtim gözümi,yazan katip kötü yazmış yazımı
Böyle sürse ya boğaram özümi,ya bir gün filçeten giderem oğul
Dertliyem bitlisin öz halkiyem ben,bitlisin talihi gaderiyem ben
Bu kötü gaderi bir gün yenersem, Gözlerimi rahat kaparem oğul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder